Referat til

Fyns Vognmandsforening ordinære Generalforsamling

Sted: Vissenbjerg Storkro, Søndersøvej 30, 5492 Vissenbjerg Dato: Lørdag d. 20. juni 2020
Tid: kl. 10.00
Medlems deltagelse: 19 deltager inkl. bestyrelsen

Referat

1.

2.

Valg af dirigent

Formanden: Kim Vermø startede med at byde velkommen.

Bestyrelsen foreslog konsulent Birgitte Suurballe som dirigent. Birgitte Suurballe blev valgt og gennemgik kort formalia mh. til varsling og udskydelse af den oprindelige generalforsamling som skyldtes forsamlingsforbud pga. Corvi19

Valg af stemmetæller

Bestyrelsen forslog nedenstående kandidater som stemmetæller: Hans Juhl
Kaj Nielsen
Disse blev valgt uden modkandidater

3. Formandenaflagdeberetning

Kim Vermø fremlagde sin beretning. Se vedhæftet

Kim indledte med 1 minut stilhed til ære for Tom Kristensen som var afgået ved døden d. 30.09.2019

Beretningen blev fremlagt til debat for generalforsamlingen.
Der var ingen bemærkninger, og generalforsamlingen godkendte formandens beretningen.

4. Indkomneforslag Indkomne forslag:

Bestyrelsen foreslår ændring til vedtægterne i § 5, 1 Opgave og valg, således at der fremadrettet kun vælges en bestyrelsessuppleant for et år ad gangen, jf. vedlagte bilag.
Generalforsamlingen godkendte ændringen og der var tilslutning til, at ændringen straks kunne tages i brug.

1. Regnskabsaflæggelse

Torben Andersen gennemgik regnskabet

Der var følgende bemærkning til regnskabet:

• –  Øget udgift til bestyrelsesmødet skyldes udskydelse af bestyrelsens årlige

julefrokost

• –  Årsag til øget kontingent er at der i året i forvejen dvs. 2018 ikke blev betalt

kontingent for 3 og 4 kvartal.
      Generalforsamlingen godkendte regnskabet uden yderligere bemærkninger.

2. Fastsættelse af kontingent

Bestyrelsen forslog fri kontingent for 3. og 4. kvartals kontingent til lokal foreningen.

Generalforsamlingen godkendte kontingentfrihed for resten af året 2020

3. Valg af bestyrelses og suppleanter for en 2. årige periode

Valg af bestyrelsen

På valg er:
Poul Henning Jensen John Pilegaard
Kim Vermø
Lars Nielsen

For en 2 årig periode

modtager ikke genvalg modtager genvalg modtager genvalg modtager genvalg

Inden Generalforsamlingen havde Heine og Poul givet udtryk for at de ønskede at opstille til valg til bestyrelsen. Jf. vedtægterne har dirigenten mulighed for at afstemning til valget kan foregå skriftlig, denne procedure blev der gjort brug af. Der var 19 stemmeberettiget til stede samt givet 2 fuldmagter dvs. i alt 21 stemmeberettiget.

Følgende kandidater stillede op til valg: Kim Vermø, John Pilegaard, Lars Nielsen, Heine Pedersen, Poul Christensen.
Valg resultat:
Kim Vermø 21, John, Heine opnåede hver 19 stemmer og der var stemmelighed mellem Lars og Poul med 11 stemmer hver. Hvorefter der blev foretaget omvalg, hvor Poul blev valgt.

Valg af suppleant For en 2 årig periode

På valg er:
Poul Christensen modtager genvalgt

Da Poul blev valgt til bestyrelsen kunne han ikke genopstille som supplement og Lars Nielsen blev spurgt om han vil tiltræde som suppleant.

Der var ikke andre kandidater end Lars Nielsen, så han blev valgt som ny suppleant for et årige periode. Vedtægtsændringerne Jf. pkt. 4 fra dagorden blev taget i brug.

8. Valg af 1 revisorer og 1 suppleant for en 2 årig periode

På valg var:
Viggo Nielsen modtager genvalgt
Der var ikke andre modkandidater, så Viggo Nielsen blev genvalgt

Valg af 1 revisor suppleant

Bestyrelsen forslog Jan Axelsen som revisor suppleant.

Der var ikke andre modkandidater, så Jan Axelsen blev genvalgt som revisor suppleant.

.

9. Eventuelt

Der blev fremlagt spørgsmål og synspunkter mh. til DTL samarbejdspartner IF og Cirkle K. Bgs. noterede kommentarerne, og meddelte, at hun ville tage spørgsmålene med hjem og vende retur til dem der havde fremsat deres synspunkter.

Martin bad om ordet: Han uddelte et diplom samt en nål til Poul Hennings fra DTL, som tak for at aktiv bestyrelsesarbejde i 30 år.

Venlig Hilsen
Fyns Vognmandsforening